Iestājoties brīvdabas pasākumu sezonai, Latvijas alkohola nozares asociācija (LANA) uzsāk sociālās atbildības kampaņu “Atceries emocijas, nevis bezfilmu!”, kuras mērķis ir aktualizēt atbildīgu alkohola lietošanu jauniešu vidū. Kampaņas radošās idejas, satura un vizuālo materiālu autori ir studentu darbu konkursa uzvarētāji.
Kampaņa norisināsies galvenokārt sociālajos medijos, un tās mērķis ir veicināt atbildīgu alkohola lietošanu jauniešu vidū, kā arī mainīt sabiedrības attieksmi pret pārmērīgu iedzeršanu un alkohola lietošanas kultūru kopumā.
“Pēdējos gados alkoholisko dzērienu lietošanas kultūra Latvijā ir mainījusies uz pozitīvo pusi, tomēr pārmērīgas grādīgo dzērienu lietošanas gadījumi joprojām nav retums, diemžēl, arī jauniešu auditorijā. Tāpēc šoreiz aicinājām jauniešus pašus iesaistītes kampaņas idejas izstrādē, tādejādi, cenšoties rast piemērotāko formātu, kā sasniegt gados jaunus cilvēkus, likt tiem aizdomāties un vērst pastiprinātu sabiedrības uzmanību tam, kādas ir bezatbildīgas alkohola lietošanas sekas”, stāsta LANA izpilddirektors Dāvis Vītols.
“Kampaņas pamatā ir stāsts par kontrastiem. Centrā ir izdomāts personāžs, vārdā Bezfilmētājs, kurš aktīvi apmeklē pasākumus un dalās ar sajūtām, kādas tās bija un kādas varēja būt, uzsverot, ka atbildīga rīcība šeit un tagad vairo pozitīvas emocijas pēc tam. Mēs izvēlējāmies šādu pieeju, pirmkārt, lai radītu, ko krāsainu un izklaidējošu, vienlaicīgi, parādot piemēru, kādas var būt sekas pārmērīga alkohola lietošanai,” stāsta kampaņas idejas autors Mārtiņš Locs, Latvijas Kulturas koledžas absolvents.
Š.g. martā LANA izsludināja studentu darbu konkursu par sociālo mediju kampaņas izstrādi. Konkursā tika aicināti piedalīties Latvijas augstskolu vai koledžu studenti neatkarīgi no studiju programmas, kuri sasnieguši 18 gadu vecumu. No gandrīz 20 saņemtajiem konkursa pieteikumiem uz finālu prezentēt savas idejas klātienē tika aicināti astoņi dalībnieki (dalībnieku komandas), no kuriem konkursa žurija izvēlējās 5 balvu ieguvējus.