Kampaņas mērķis ir informēt un izglītot tirgotājus par atbildīgu alkoholisko dzērienu tirdzniecību Latvijā. Alkoholisko dzērienu aprites likums paredz, ka, iegādājoties alkoholu, personai līdz 25 gadu vecumam ir pienākums uzrādīt personu apliecinošu dokumentu, bet tirgotājiem – jautāt to. Latvijas Alkohola nozares apvienības un pētījumu kompānijas “Norstat” aptaujas* dati liecina, ka Latvijā 33% aptaujāto iedzīvotāju, esot nepilngadīgiem, ir izdevies iegādāties alkoholiskos dzērienus, neuzrādot personas apliecinošus dokumentus. Vienlaikus 15% atzinuši, ka, esot nepilngadīgi, bez personu apliecinošiem dokumentiem viņiem nav izdevies iegādāties alkoholiskos dzērienus, bet 52% pauduši, ka viņi nav mēģinājuši pirkt alkoholiskos dzērienus.

*Aptauja veikta sadarbībā ar “Norstat Latvija” laika posmā no šī gada 23. līdz 24. oktobrim, kopumā tiešsaistē aptaujājot 300 jauniešus vecumā no 18 -25 gadiem.

Rojs Rodžers

2020. gada rudenī tirgotāju kampaņas ietvaros, LANA un “Bezfilmētājs” izaicināja vlogeri Roju Rodžeru un Kristiānu Grāmatiņu, iegādāties alkoholiskos dzērienus, neuzrādot personu apliecinošus dokumentus. Izaicinājuma mērķis – pievērst jauniešu un tirgotāju uzmanību atbildīgai alkoholisko dzērienu tirdzniecībai Latvijā. Kā viņiem veicās!? Skaties zemāk esošajos video!