Padomi

Kā iemācīties dzert mazāk

Skaiti, cik tu izdzer.

Ja dzeršana pakāpeniski palielinās, bet tev nav ne jausmas, vai jāsāk satraukties, pamēģini dienas un tad nedēļas gaitā saskaitīt, cik alkohola devu tu izdzer. Tā tu sapratīsi, vai tev vajadzētu lietot alkoholu mazāk, vai arī tu iekļaujies normā (dienā 3–4 vienības vīriešiem, 2–3 sievietēm).

Dažādo savu dzīvi.

Dažādība piešķir dzīvei krāsainību un palīdz tikt galā ar sliktiem ieradumiem. Ja tu kādu ikdienas nodarbi, piemēram, televizora skatīšanos, nevari iedomāties bez alkohola malkošanas, dari ko citu – paklausies savu mīļāko grupu, pagatavo smalkākas vakariņas par naudu, kuru ietaupīji, nenopērkot pudeli vīna vai pāris aliņu. 

Pamēģini kaut ko jaunu.

Izanalizē, kad tu dzer – vai tas visbiežāk nenotiek brīžos, kad vienkārši gribas atpūsties? Tādēļ, ja domā par iedzeršanu pēc smagas darbadienas, labāk izvēlies karstu vannu, vieglu pastaigu, kādu izklaidējošu TV raidījumu vai filmu. Vismaz dažus vakarus nedēļā aizvieto alkoholisko dzērienu ar bezalkoholisko. Tai nav jābūt apelsīnu sulai. Pamēģini ko jaunu – pagatavo sev bezalkoholisko kokteili! Redzēsi, nākamajā dienā tev būs skaidrāka galva. 

Tērē naudu gudrāk.

Pamēģini pierakstīt, cik naudas iztērēji alkoholam iepriekšējās nedēļas vai mēneša laikā. Parēķini, cik tu ietaupītu, dzerot mazāk, un par ietaupīto naudu nopērc sev dāvanu – tas stimulēs vēl vairāk.

Nedzer tukšā dūšā.

Nedzer alkoholisku dzērienu pirms vakariņām. Sākumā uzēd vismaz pāris kumosu vai iedzer glāzi ūdens, lai samazinātu alkohola ietekmi uz organismu.

Nedzer strauji.

Mēģini saprast, kad tu dzer par ātru. Dažreiz patiesībā tu vienkārši jūti slāpes, nevis vēlies iedzert ko stiprāku. Vispirms izdzer glāzi ūdens, sulas vai kāda cita dzēriena un tad pārbaudi, vai vēl vēlies ko citu. Ja dzer alkoholisku dzērienu, nesteidzies, baudi to lēnām. Tā tu labāk novērtēsi sava iecienītā alkoholiskā dzēriena garšu.

 

Ja tomēr moka paģiras

  1. Paguli. Turklāt – labāk siltā, nevis vēsā, tomēr labi vēdinātā telpā! Pēc astoņām deviņām stundām miega noteikti jutīsies daudz labāk.
  2. Paģirās lieto pēc iespējas vairāk šķidruma. Slāpes labāk novērst ar sulām, kurās ir daudz C vitamīna, – apelsīnu, citronu, greipfrūtu. Var dzert arī tikai ūdeni.
  3. Ja paģiras nav ļoti stipras, palīdz silta, vidēji stipra tēja ar citronu un medu vai cukuru.
  4. Sajauc kefīru ar šķipsnu maltu melno piparu, naža galu sarkano piparu, sāli, pustējkaroti cukura un tējkaroti sasmalcinātu pētersīļu! Vēl kefīru var jaukt arī ar tomātu sulu.