Lasāmviela

Veselība

Alkohols un treniņi

Alkohols kavē organismam izstrādāt augšanas hormonu, kas atbild par kaulu un muskuļu šūnu attīstību. Tādēļ, lietojot alkoholu, pēc pastiprinātiem treniņiem tu negūsti gaidīto rezultātu. Augšanas hormons galvenokārt izstrādājas miega sākuma fāzē. Tā kā alkohols negatīvi ietekmē miegu, augšanas hormona izstrāde var samazināties par 70%. Alkohols iespaido testosterona (hormons, kas atbildīgs arī par muskuļu masas augšanu) koncentrāciju organismā, tādēļ notiek muskuļu audu degradācija.

Bīstams sirdij

Veicot spēka vingrojumus, iespējams, tu neizjutīsi alkohola ietekmi uz organismu. Taču pirms aerobikas alkohola lietošana ir bīstama, jo rada papildu slodzi sirds un asinsvadu sistēmai, rezultātā var celties asinsspiediens un paātrināties sirds ritms. Ilgstoša alkohola lietošana var radīt neatgriezeniskas izmaiņas sirds muskulatūrā, kas izsauc pēkšņu nāvi vai rada sirds mazspēju.

Mazinās enerģija

Muskuļu enerģijas avots ir glikogēna (šūnas cukurs) krājumi. Alkohols, nonākot organismā, kavē glikogēna sintēzi, jo visus spēkus patērē toksīnu izvadīšana. Ja alkoholu lieto pēc treniņa, uzskati, ka esi strādājis veltīgi, jo muskuļu apjoms nepalielināsies. Ja posies uz sporta nodarbībām nākamajā dienā pēc alkohola lietošanas, darbs nebūs efektīvs, jo organisms jutīsies vājš.